021-34804
0
شماره تماس مستقیم : 34804-021
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 11 آبان 1400 در ساعت 5 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

کدوم سایز لاستیک برای ساینا خوبه ؟

ساینا پس از خودروی تیبای صندوق دار به بازار آمد و در واقع یک مدل تغییر یافته تیبا صندوق دار است. این تغییر، صرفا به برخی از تجهیزات داخلی و شکل ظاهری خودرو محدود می‌شود و آنچنان گسترده نیست.

سایز استانداردی که توسط کارخانه برای خودرو های ساینا معرفی شده است درست مثل تیبا و تیبا صندوق دار نمونه های با سایز ۱۷۵/۷۰R/۱۳ است. ولی می‌توان برای آن از سایز های ۱۸۵و ۲۰۵ نیز استفاده کرد.

این به معنی پهن تر شدن لاستیک خودرو است که مزایا و معایبی را با خود به همراه دارد.


به عنوان مزایای استفاده از لاستیک پهن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • زیبا تر شدن شکل ظاهری خودرو و شباهت بیش تر آن به خودرو های اسپرت
  • کم تر شدن مسافت ترمزگیری و توقف زودهنگام ماشین وقت ترمز گرفتن
  • افزایش اصطکاک ماشین با سطح زمین و در نتیجه فرمان پذیری بهتر خودرو به خصوص سر پیچ جاده ها
  • کاهش لغزندگی خودرو در جاده ها

مزایای این لاستیک ها بسیار وسوسه کننده است اما باید پیش از انتخاب آن ها به معایب آن نیز توجه داشته باشید:

  • قیمت زیاد لاستیک های پهن تر نسبت به لاستیک های باریک، به خاطر متریال بیش تری که هنگام ساخت آن ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در صورتی که جاده ها خیس باشند به حای کاهش لغزندگی موجب افزایش لغزندگی شده و خطر آفرین هستند.
  • در جاده های خیس و بارانی آب داخل آج لاستیک خودرو گیر می‌کند و موجب سختی رانندگی می‌شود.
  • فشار به جلوبندی خودرو و استهلاک زود هنگام آن

به یاد داشته باشید که به خاطر قیمت بالاتر این لاستیک ها ممکن است فروشنده شما را ترغیب به خرید لاستیک های پهن تر کند. خوب است که پیش از خرید این لاستیک ها نسبت به معایب آن آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.


بهترین لاستیک برای ساینا کدام است ؟

در صورتی که در مورد پهنای لاستیک خود تردیدی ندارید بحث برند تایر مطرح می‌شود. ابتدا باید مشخص کنید که تا چه مقدار هزینه ای برای شما قابل پرداخت است.

تکنولوژی که در ساخت تایر های خارجی به کار می‌رود نسبت به ایران بسیار پیشرفته تر است و این موضوع ناخوداگاه باعث بالا رفتن چشمگیر سطح کیفیت تایر های خارجی می‌شود. البته این به معنی آن نیست که لاستیک های ایرانی غیر قابل استفاده هستند و کیفیت خوبی ندارند. برند هایی مثل کویر تایر،  یزد تایر، لاستیک بارز و … برند های بسیار با کیفیتی هستند که سال هاست در زمینه تولید لاستیک و تایر خودرو فعالیت دارند و در این سال ها مورد قبول عموم واقع شده اند. اما در صورت امکان استفاده از لاستیک های خارجی مثل نکسون، فالکن، کومهو، رودستون و … بیش تر پیشنهاد می‌شود که البته قیمت بسیار بالاتری دارند چرا که با قیمت ارز سر و کار دارند که مدام در حال نوسان است.


طبق آماری که از دارندگان خودروی ساینا گرفته شده است، کسانی که از سایز ۱۹۵ برای لاستیک خودرویشان استفاده کرده اند بیش ترین رضایت را دارند. سایز ۲۰۵ باعث می‌شود فشار بسیار زیادی به خودرو وارد شود و سایز ۱۷۵ نیز پهنای کافی که رضایت رانندگان را جلب کند ندارد.

از بین برند های لاستیک نیز در بین ایرانی ها برند بارز و یزد و از انواع خارجی کومهو و نکسون بیش ترین رضایت را در رانندگان ساینا جلب نموده اند.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()