021-34804
0
شماره تماس مستقیم : 34804-021
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 8 مهر 1400 در ساعت 30 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تایر خودرو یکی از حیاتی ترین بخش های اتومبیل است . در این نوشته ضمن آشنایی با بر ترین شرکت های تولید تایر جهان به برسی این موضوع نیز خواهیم پرداخت که چرا باید در خرید تایر خودرو علاوه بر مقایسه ی هزینه ای برند های مختلف تایر باید به تحقیق و برسی تایر ها از نظر عملکرد در فصول مختلف ، سطح کیفیت محصول ، طول عمر ، قدرت کشش تایر و ... نیز پرداخت تا خریدی مطمئن و ایمن داشته باشیم زیرا همانطور که گفته شد تایر مهم ترین و اصلی ترین بخش خودروست که علاوه بر جذب ضربات وارد شده بر اتومبیل و افزایش نرمی حرکت و آسایش سرنشینان ، نقش اساسی در ایمنی خودرو نیز دارد . هرچه کیفیت تایر بالا تر باشد با فرمان پذیری بهتر وهدایت مناسب تر آب از طریق شیار ها (Pattern یا به اصطلاح عامیانه گل یا آج لاستیک ) بر روی جاده ، موجب پایداری ماشین شده و با اصطحکاک بهتر در هنگام ترمز گیری در زمانی کمتر اتومبیل را به حالت توقف کامل میرساند .

در حال حاظر از بهترین برند های لاستیک های خارجی موجود در بازار ایران می توان هانکوک ، گودیر ، تویو ، فایرستون ،کنتینانتال ، فالکن ، کومهو ( مارشال ) ، دانلوپ ، بریجستون ، میشلن ، نکسن ( رودستون ،جی پلنت )، یوکوهاما ، پیرلی ، نام برد .

در رابطه با درصد فروش و کیفیت این برندها نمی توان به طور قطع نظری اعلام کرد و فقط می توان فهمید که چه برند لاستیکی بیشتر توانستند نگاه مردم جهان را به سمت خود بکشاند که بی شک این امر در مشخص شدن کیفیت لاستیک های خارجی بی تاثیر نیست و می توان با توجه و کمی دقت و تحقیق خرید اگاهانه تری داشت.

فروشگاه اینترنتی چرخ و یدک همواره در تلاش است تا با در اختیار گذاشتن اطلاعات و مشاوره به روز و دقیق مشتریان و همراهان عزیز را در خریدی مطمئن همیاری کند.

<span">یکی از مواری که برخی از برندهای تایر در جهان را از دیگر برندهای لاستیک متمایز می کند. وجود کارخانجات متعدد در جهان،تبلیغات گسترده وجود دفاتر مختلف فروش بهره بردن از بازاریاب های زیاد و کاربلد می باشد. متاسفانه در بازار ایران تهیه برندهای لاستیک خارجی که بیشتر برای خودروهای گران قیمت و لوکس استفاده می شود. با مشکلاتی همراه بوده است که پیدا کردن این برندها را برای خودروهای سواری سخت و دشوار کرده است که از مهمترین انها می توان به قیمت بالا تایرها به علت تقاضای کم درخواست کنند و متاسفانه اگر هم موفق به یافتن ان هم نشوید باید حتما به تاریخ حک شده بر روی تایر توجه کنید. برای اطلاع ان دسته از افرادی که علاقه مند به خرید لاستیک های کره ای می باشند هم باید گفت که برندهای هانکوک ، کومهو و نکسن به ترتیب رتبه ی اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در ضمن ناگفته نماند که برند نکسن که رتبه سوم را در بین لاستیک های کره ای دارد با 3 نام نکسن ـ رودستون و جی پلنت در بازار ایران مشغول به فعالیت است. و همینطور برند کومهو که با نام مارشال هم در بازار یافت می شود.

لاستیک هانکوک - Hankook

شرکت هانکوک با نام کامل Hankook Tire & Technology یکی از بزرگترین شرکت های تایر جهان بوده که در سال 1941 در شهر سئول کشور کره جنوبی تاسیس شد که دارای یک مرکز تحقیقاتی قدرتمند همراه با یک سایت ازمون در اروپاست. این شرکت در حال حاضر هفتمین تولید کننده بزرگ تایر جهان بوده و محصولات ان را با توجه به قیمت و عملکرد مناسب می توان به عنوان بهترین لاستیک خارجی موجود در بازار برای خودروهای ساخت داخل و ارزان قیمت قلمداد نمود . از نکات قوت این برند علاوه بر قیمت مناسب می توان به مواردی از قبیل عمر بسیا بالا و عرضه تایرها با عملکرد بالا برای خودروهای اسپرت در هر سایز رینگ و تولید تایر برای هر شرایط آب و هوایی متفاوتی اشاره نمود . لاستیک های زمستانی هانکوک یکی از بهترین هاست که متناسب با شرایط آب و هوای سخت و برفی است . این محصولات حاوی لاستیک مصنوعی و سیلسکات های مرغوب هستند و برای حداکثر چسبندگی روی سطح جاده های برفی و یخی طراحی شده اند .  آج با الگوی فتیله سازی آب و بسیاری از خطوط کوچک روی آج مایع را به خوبی تخلیه میکند .تایرهای چهار فصل این برند از لاستیک چند لایه ساخته شده اند و در نتیجه چرخ ها در یخبندان های شدی یخ نمیزند و در گرما ذوب نمی شوند ولی در زمستان روی یخ انتظار چسبندگی زیاد از انها نداشته باشید و در شرایط شهری در تابستان اگر رانندگی تهاجمی نداشته باشید می توانید با چنین لاستیک هایی رانندگی لذت بخش و مطمئنی را تجربه کنید .

لاستیک دانلوپ - Dunlop

مهمترین اصل شرکت دانلوپ تولید محصولات با سطح کیفیت بالا می باشد که به لطف به کارگیری جدیدترین تجهیزات و فناوری های مدرن و همین طور سطح بالای صلاحیت های کارمندان به این امر بزرگ دست یافته است که به موجب آن توانسته موفقیت عظیمی را در جذب متقاضیان در سراسر جهان بدست اورد . این شرکت به طور مرتب لاستیک هایی را ارائه میدهد که برای اهداف مختلف طراحی شده اند . به
عنوان مثال برای صرفه جویی در مصرف سوخت یا اسنفاده از خودرو در شرایط  سخت آب و هوایی لاستیک ها از مواد با کیفیت بسیار بالا ساخته شده اند که باعث می شود عملکرد ان ها به طور چشمگیری بهتر از محصولات مشابه باشد . تایرها دارای آج با الگوی متقارن غیرجهت دار هستند که با استفاده از یک برنامه رایانه ای خاص انتخاب می شوند که خروجی ان محصولی است که هرگز در جاده های خیس یا بسیار لغزنده سر نمی خورد و هنگام عبور از روی دست اندازها یا ناهمواری های مسیر هیچ لرزشی در ماشین احساس نمی شود و در هنگام ترمزگیری لاستیک ها کمترین فاصله توقف را ایجاد می کنند که این برای رانندگی در خیابان های شهر بسیار مهم است . و در آخر اشاره ای به مدل های زمستانی برند دانلوپ میکنیم که با مجهز بودن به گل میخ های استیل قدرت کششی عالی را  به همراه می اورند

لاستیک یوکوهوما - Yokohama

شرکت یوکوهاما در زمینه تولید لاستیک برای اتومبیل های سواری ، ماشین آلات کشاورزی ، هواپیما و ... فعالیت دارد و با توجه به روش های نوین تولید یکی از رهبران برجسته جهان در صنعت لاستیک سازی است . سازندگان تایر یوکوهاما گستره وسیعی از لاستیک ها را برای خودرو های گوناگون تولید می کنند که از لحاظ اندازه ، آج ، جنس ، ساختمان و کاربری انواع مختلفی دارند . همچنین برای شرایط آب و هوایی و جاده های متفاوت انواع ویژه ای از انها ساخته می شود . تجزیه و تحلیل یوکوهاما بر اساس تست درایو ، مطالعات علمی و بررسی میزان رضایت مشتری است . یوکوهاما برای رانندگان فعال که رانندگی سریع را ترجیح می دهند انتخابی هوشمدانه است زیرا از مواد با مقاومت سایشی بالا ساخته شده که بازده انرژی را افزایش میدهد و باعث می شود تایر لاشه ای مقاوم داشته باشد و نیاز به رسیدگی به لاستیک خودرو را کاهش می دهد .

از مزایای دیگر لاستیک یوکوهاما می توان به قدرت مانور بالا ، هندلیگ خوب ، کیفیت سرعت ، شتاب سریع ، مقاومت در برابر سایش ، پایداری هنگام پیچیدن ،فاصله ترمز ناچیز ، مصرف اقتصادی سوخت و روان کننده ها و ... می باشد .

لاستیک میشلن -Michelin

یکی از مهمترین عناصر اتومبیل که مسئولیت ایمنی جاده وراحتی رانندگی را بر عهده دارد لاستیک می باشد . این محصولات توسط مالکان اتومبیل با در نظر گرفتن تعداد نسبتا زیادی از عوامل مختلف انتخاب می شود زیرا نحوه رفتار مستقیم خودرو به انها بستگی دارد که یکی از معتبرترین ها توسط میشلن تولید میشود . میشلن یکی از بهترین تولیدکنندگان صنعت لاستیک سازی در کلاس خودروهای سواری است که با بهبود توزیع پرکننده ها ( fillers ) در ماتریس پلیمری ، بر مقاومت غلتشی لاستیک تاثیر می گذارد اصطکاک را کاهش میدهد و از گرم شدن لاستیک و اتلاف انرژی توسط آن جلوگیری می کند و با به کار بردن مواد سبک تر امکان تولید لاستیک هایی با وزن کمتر را به وجود اورده است .  یکی دیگر از ویژگی های برتر لاستیک میشلن تولید صدای کم است که حس بی نظیری را در هدایت خودرو القا می کند .

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()