021-34804
0
شماره تماس مستقیم : 34804-021
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 22 دی 1400 در ساعت 42 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )


اگر تا به حال دیده اید که عبارت مقاومت غلتشی در هنگام خرید لاستیک استفاده می شود و فکر کرده اید که چیست و چرا اهمیت دارد، ما به آن پاسخ می دهیم.

مقاومت غلتشی تایر چیست؟

مقاومت در برابر چرخش لاستیک مقدار انرژی مورد نیاز برای حفظ سرعت چرخش لاستیک های شما در یک سرعت مستقیم و ثابت است و می تواند تأثیر زیادی بر بازده سوخت خودرو شما داشته باشد.

اگر راننده شهری هستید، مقاومت چرخش لاستیک حدود 15٪ از مقاومت کلی ماشین شما را تشکیل می دهد (25٪ در بزرگراه هایی که توقف و حرکت کمتری وجود دارد). وقتی مقاومت کلی را می شنوید، به معنای هر چیزی است که حرکت رو به جلو را مهار می کند، از جمله آیرودینامیک ماشین شما. خرید لاستیک‌های با مقاومت غلتشی پایین می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های بنزین در طول زمان کمک کند.

 

مقاومت غلتشی تایر چگونه کار می کند؟

مقاومت غلتشی ناشی از تعامل لاستیک ها با جاده است. لاستیک‌ها همیشه خم می‌شوند و زیر وزن ماشین شما، مسافران و هر محموله‌ای که حمل می‌کنید حرکت می‌کنند، که همه اینها اصطکاک زیادی بین لاستیک‌های شما و جاده ایجاد می‌کند.

لاستیک‌هایی با مقاومت غلتشی کم دارای دیواره‌های جانبی نازک‌تر، طرح‌های آج کم‌عمق‌تر و ترکیب لاستیکی ویژه‌ای هستند که باعث می‌شود آنها را سبک‌تر کرده و با استفاده از تکانه به‌جای نیروی پدال، در فاصله بیشتری قرار بگیرند.


خوب است بدانیم :

کمیسیون انرژی کالیفرنیا مطالعه‌ای در مورد ناوگان کامیون‌های سبک و تأثیر آن در MPG تایرهای با مقاومت غلتشی پایین انجام داد. نتایج نشان داد که اگر همه لاستیک‌های کامیون‌های سبک در کالیفرنیا به لاستیک‌های با مقاومت غلتشی کم تغییر کنند، صرفه‌جویی در انرژی می‌تواند بسیار زیاد باشد - حدود 300 میلیون گالن بنزین در سال یا تقریباً 1 میلیارد دلار.

 

لاستیک‌های با مقاومت غلتشی کم سفت‌تر هستند و نسبت به تایرهای انعطاف‌پذیر با قدرت تر، بلندتر و خشن‌تر هستند.

قطعا لاستیک های نو مقاومت غلتشی بیشتری نسبت به لاستیک های فرسوده ایجاد می کنند، فقط به این دلیل که آج بیشتری دارند، که به معنای چسبندگی بیشتر و مقاومت بیشتر است. از آنجایی که مقاومت غلتشی با گذشت زمان کاهش می یابد ، در کل حدود 20٪ در طول عمر لاستیک هابا افزایش سن آنها در نوسان خواهد بود.

 

حتی اگر لاستیک‌ها به‌عنوان یک اندازه فهرست شده باشند، ممکن است مشخصات آن‌ها بر اساس سازنده و خط تایر کمی متفاوت باشد (تا 2/10 اینچ). این مهم است زیرا به این معنی است که یک لاستیک ممکن است دور کمتری نسبت به تایر دیگری در دسته بندی مشابه داشته باشد که با سرعت و مسافت یکسان حرکت می کند.

 

سخن آخر:

چیزهای زیادی بر مصرف سوخت خودروی شما تأثیر می‌گذارد، اما لاستیک‌های با مقاومت غلتشی پایین می‌توانند به شما کمک کنند تا پول کمتری را در هزینه بنزین صرفه جویی کنید.

 

در حال حاضر برای خرید آماده نیستید؟ مشکلی نیست می‌توانید با باد کردن مناسب همه لاستیک‌های خود - صرف نظر از نوع آنها، مصرف سوخت خودروی خود را بهبود بخشید. به گفته وزارت انرژی ایالات متحده، اگر یک تایر با فشار توصیه شده 35 psi فقط 8 psi کاهش یابد، مقاومت غلتشی آن 12.5 افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()