021-34804
0
شماره تماس مستقیم : 34804-021
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 28 آذر 1400 در ساعت 10 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
 سایز لاستیک مناسب دنا پلاس 
معرفی خودرو

دنا پلاس که نسخه فیس لیفت دنا است در دی ماه سال ۹۵ برای اولین‌بار به بازار معرفی شد و خط تولید انبوه آن در سال ۹۶ شروع به کار کرد. این خودرو نیز بر روی پلتفرم محبوب ایران‌خودرو یعنی پلتفرم ۴۰۵ سوار شده‌ و زیر کاپوت آن موتور معروف و ملی EF7 جا خوش کرده است. ایران‌خودرو در طراحی بدنه این محصول خود تمام تلاشش را برای ایجاد تغییرات محسوس نسبت به دنا انجام داده است. حاصل این تلاش، تغییر در گرافیک داخلی چراغ‌ها، افزودن دی‌لایت، جایگزین کردن راهنماهای ال‌ای دی در جلو، تغییر آیینه‌های کناری، مشکی شدن زیر پلاک جلو و آنتن مدل کوسه‌ای است. دنا پلاس در بخش تجهیزات رفاهی نیز اوضاع بهتری از برادر بزرگتر خود دارد و دارای آپشن‌هایی همچون دوربین عقب و روکش چرمی فرمان است. تفاوت دیگر دو خودرو سیستم قطع خودکار بنزین هنگام تصادف است که در دنا پلاس می‌بینیم. اما پس از دنا پلاس، دنا توربو پلاس گزینه‌ای بود که توسط ایران خودرو به عنوان قوی‌ترین دنا عرضه شد.


 

این خودرو که حامل همان موتور EF7 است مجهز به توربو شارژ شده تا با سرعت و قدرت بیشتری بدنه را هدایت کند. نتیجه‌ی این تغییر کاهش صفر تا صد خودرو از ۱۳.۵ به ۱۰.۵ ثانیه بوده و افزایش قدرت آن از ۱۱۵ به ۱۵۰ اسب بخار. دنا توربو پلاس در بخش طراحی بدنه و کابین و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی فرق چندانی با دنا پلاس ندارد. رینگ‌های پهن‌تر، روکش چرمی قرمز‌رنگ فرمان و طراحی سر دنده تنها تفاوت‌های ظاهری دو خودرو است. پس از استقبال عمومی از خودروهای دنده اتوماتیک چینی ایران‌خودرو تصمیم گرفت تا گزینه‌ی گیربکس اتوماتیک را هم روی میز انتخاب دنا بگذارد. البته این اقدام چندان مثبت نبود چرا که گیربکس اتوماتیک دنا هماهنگی چندانی با موتور ندارد و انتخاب ضرایب تعویض دنده در آن به خوبی صورت نگرفته است.


دنا پلاس دنده اتوماتیک از جهات دیگر تفاوتی با دنا پلاس ندارد. ایران خودرو یک سال پس از تولید دنا پلاس یعنی در سال ۹۷ اقدام به حذف برخی آپشن‌ها مانند ایربگ‌های جانبی و سان‌روف از این خودرو کرد. مدل‌های فول آپشن دارای ۴ ایربگ و سان‌روف تیپ ۲ و مدل‌های دو ایربگ فاقد سان‌روف تیپ ۱ هستند.


 

 سایز لاستیک دنا پلاس  ۲۰۵/۵۵R۱۶ ، ۱۹۵/۶۰R۱۵ ، ۲۰۵/۶۰R۱۵ و ۲۰۵/۵۰R۱۶ می باشد و در برندهای ایرانی از جمله: بارز، ایران تایر، کویر تایر، یزد تایر و گلدستون و برندهای خارجی همچون: میشلن، هانکوک، تراینگل، نکسن، جی تی رادیال و ... تولید و روانه بازار می گردد.همچنین  می توان لاستیک دنا پلاس ، ایران تایر مناسب ترین تایر ایرانی چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ کیفیت در فروشگاه چرخ و یدک انتخاب و برای خرید مورد بررسی قرار دهید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()