021-34804
0
شماره تماس مستقیم : 34804-021
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 11 آبان 1400 در ساعت 11 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پراید از کجا آمد؟

پراید یک خودروی سدان ‌کامپکت است که تولید آن در کره جنوبی به ترتیب با نام‌های فورد فستیوا و پراید آغاز شد. تولید این خودرو از سال ۱۳۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا در دومدل سدان و هاچ‌بک تحت عنوان صبا و نسیم آغاز شد. مدل‌های اولیه پراید از خودروهای مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا گرفته شد و سپس توسط شرکت کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی ساخته شد. این خودرو در زمان ساخت به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد. پراید در ایران به دلیل ارزانی هزینه ساخت برای سایپا و قطعات جانبی سال‌ها فروش خوبی داشته‌است اما اکنون با مقایسه فناوری خودروهای جدید با قیمت کمتر در کشورهای خارجی با قیمت هنگفتی در ایران به فروش می‌رود برای مثال مدل‌های هیوندای اکسنت، شورلت سونیک، فورد فیستا، تویوتا یاریس، هوندا فیت، کیا فورت و نیسان سنترا از ارزان قیمت‌ترین خودروهای این شرکت‌ها هستند. این موارد باعث انتقادات فراوانی به این خودرو در سال‌های گذشته شده‌است. پس از سال‌ها جدال بر سر این خودرو ، تولید پراید در تیرماه ۱۳۹۹ متوقف شد.پراید در ایران برای بیش از ۲۰ سال آن هم در مدل‌های مختلف تولید شده‌است. مدل‌های مختلف پراید در ایران شامل دو مدل سدان ۱۳۲ و ۱۳۱، یک مدل هاچ‌بک ۱۱۱، یک مدل لیفت‌بک با نام ۱۴۱، و یک مدل وانت با نام ۱۵۱ می‌شوند. علاوه بر این مدل ۱۳۱ پیش از تغییر طراحی داخلی و بروزرسانی‌های جزئی در نمای بیرونی، با نام سایپا صبا شناخته می‌شد و مدل هاچ‌بک آن که سپس با مدل ۱۱۱ جایگزین شد نیز سایپا نسیم نام داشت.

https://charkhoyadak.com/administrator/files/UploadFile/saipaX100.png

چه سایزلاستیکی برای پراید مناسبه؟

 قطعا تمامی صاحبان وسایل نقلیه از جمله دارندگان پراید، با قضیه‌ی انتخاب و خرید لاستیک مناسب برای خودروی خود دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند. توصیه‌های عمومی هنگام خرید تایر، به ویژه تایر پراید اینست که قبل از خرید هر تایری حتما در مورد آن قبلا تحقیق کنید و با توجه به بودجه‌ی خود بهترین لاستیک را با شماره‌ی مناسب و با توجه به اقلیم آب‌وهوایی که در آن از خودروی خود استفاده می‌کنید، خریداری نمایید. در این مقاله سعی داریم بصورت کامل شما را از تمامی آنچه که در هنگام خرید لاستیک برای خودروی پراید نیاز دارید مطلع سازیم.همچنین می توانید برای دسترسی به قیمت لاستیک ماشین و قیمت انواع برندهای آن از جمله  ایران تایر، بارز، کویر تایر، گلدستون، تراینگل، نکسن، جی تی رادیال به صفحه لیست قیمت سایت چرخ و یدک مراجعه کنید.برای انتخاب تایر مناسب بهتر است به کاتالوگ وسیله‌یتان مراجعه نمایید.


در کاتالوگ هر وسیله‌ی نقلیه‌ایی مشخصات تایر مناسب برای آن وسیله بصورت اختصاصی نوشته شده است. سایز مناسب برای خودروی پراید، مقادیر 165/65r13، 13r60/175 است. باید هنگام خرید کاملا دقت نمایید که شاخص‌‌های کیفی ذکر شده در کاتالوگ با تایر خریداری شده هماهنگ باشد. برای اینکه کاملا بتوانید این شاخص‌ها را کنترل کنید باید با عبارات حک شده بر روی تایر آشنایی مناسبی داشته باشید. لاستیک با سایز پهن تر یعنی سایز 13r60/175 بیشتر مناسب خودروهای اسپرت می باشد. برای تغییر سایز لاستیک بهتر است پیش از اینکار اطلاعاتی درباره آن کسب کنید و بعد اقدام به پهن کردن لاستیک کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()