021-34804
0
شماره تماس مستقیم : 34804-021
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 11 آبان 1400 در ساعت 7 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

آشنایی با سایز لاستیک مناسب و استاندارد سمند

سمند که عنوان خودرو ملی را با خود به یدک می کشد در سال 1381 توسط ایران خودرو تولید و عرضه شد. این خودرو که تا به حال به چند کشور دیگر نیز صادر شده است اکنون در مدل های EF7، LX و سورن توسط ایران خودرو تولید و عرضه می شود.

گستردگی خدمات پس از فروش سمند توسط ایران خودرو باعث می شود مالکان این خودرو دغدغه چندانی بابت قطعات و لوازم یدکی و تعمیرات و نگهداری آن نداشته باشند. با این وجود شما به عنوان صاحب این خودرو باید در انتخاب قطعات و لوازم مصرفی نهایت دقت را به خرج داده و بهترین انتخاب را داشته باشید تا هم در هزینه های خود در بلندمدت صرفه جویی کنید و هم عمر مفید خودرو خود را افزایش دهید.


یکی از این قطعات مصرفی که ارتباط نزدیکی با امنیت رانندگی دارد تایر خودرو است که معمولا پس از 80 هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد. البته این مورد به شیوه رانندگی شما و نحوه نگهداری از خودرو بستگی دارد.

در این مطلب می خواهیم به شما کمک کنیم بهترین نوع، سایز و برند لاستیک را برای ماشین سمند خود انتخاب کنید. از اینرو در این مطلب نخست به توضیح در مورد سایز مناسب لاستیک برای این خودرو می پردازیم. سپس در مورد معیارهای انتخاب لاستیک مناسب و این که چه برندی با چه مشخصاتی مناسب است توضیح خواهیم داد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که لاستیک استاندارد این خودرو سایز185/65/15 می‌باشد. اما اگر می‌خواهید از لاستیک پهن برای سمند استفاده کنید می‌توانید سایز 195/60/15 یا  205/60/15 را جایگزین خودرو سمند خود کنید.بیشتر افراد به دلیل افزایش هزینه‌ای که برای لاستیک خودرو در ماه‌های اخیر به وجود آمده تمایل دارند تا از بهترین لاستیک ایرانی برای سمند استفاده کنند که از نمونه‌های این برندها می‌توان به گلدستون، ایران تایر، یزد تایر و دنا اشاره کرد. اما در مقابل برخی هم هستند که به برندهای خارجی علاقه درند و از برندهای خارجی لاستیک سمند مانند پیرلی، بریجستون، تراینگل و رودستون استفاده کنند.اینکه از برند خارجی استفاده کنید یا خیر تفاوت زیادی ندارد، اما به عقیده بسیاری افراد که تجربه استفاده از انواع تایر و لاستیک خودرو را دارند، برندهای خارجی نسبت به برندهای ایرانی از کیفیت و طول عمر بالاتری برخوردارند. به ویژه اینکه به دلیل طراحی و کیفیتی که دارند، احتمال ترکیدن، پاره شدن یا مور مور شدن لاستیک به دلایل تغییرات آب و هوایی یا سایر دلایل دیگر کمتر است.

 بطور کلی, اگر قصد تغییر سایز لاستیک سمند را دارید حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

*هیچ گاه از سایز لاستیک کوچکتر از لاستیک فابریک خودروی خود استفاده نکنید, این مسئله باعث آسیب به جلوبندی خودرو و کوبش خودرو می شود.

*استفاده از سایزهای خیلی بزرگتر از سایز استاندارد نیز باعث گیر کردن لاستیک به گلگیر می شود.

*همچنین اگر قصد تغییر سایز لاستیک خود را دارید, حتما توجه داشته باشید که هر چهار لاستیک خود را باید تعویض نمائید.

 

ردیف سایز پهنا (میلیمتر) ارتفاع فاق لاستیک (میلیمتر) قطر رینگ (اینچ) توضیحات
1 185/65R15        185                   25/120           15 این سایز بطور فابریک توسط ایران خودرو زیر خودرو قرار می گیرد که برای مصارف شهری و سرعتهای استاندارد مناسب می باشد.
2 195/60R15        195                      117           15 این سایز بطور فابریک توسط ایران خودرو زیر سمند قرار می گیرد که در مقایسه با لاستیک بالا یک سانتیمتر پهن تر و البته دارای ارتفاع کمتری می باشد. این لاستیک در جاده ها بهتر از لاستیک بالا می باشد.
3 195/65R15        195                  75/126           15 این لاستیک در مقایسه با دو لاستیک بالا دارای ارتفاع بیشتری می باشد که ممکن است به لحاظ ظاهری مورد پسند شما نباشد.
4 205/60R15       205                     123           15 این لاستیک به لحاظ پهنای بیشتر و البته ارتفاع نزدیک به لاستیک فابریک می توان گفت که بهترین انتخاب برای سمند می باشد.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()