021-34804
0
شماره تماس مستقیم : 34804-021
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 8 مهر 1400 در ساعت 25 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نقاط رنگی

 نقاط قرمز و زرد لاستیک های جدید من چیست ؟

اگر لاستیک های شما جدید است یا به تازگی نصب شده است ، ممکن است متوجه دو نقطه  قرمز و زرد رنگ شده باشید. نقاط موجود در کناره لاستیک های شما به طور خاص توسط سازنده قرار داده شده است تا روند نصب لاستیک را هدایت کند. در واقع ، این نقاط رنگی هدف خاصی در کمک به نصب صحیح تایر به تکنسین لاستیک دارند.

تولید لاستیکی کاملا متعادل و کاملاً گرد تقریباً غیرممکن است. تولیدکنندگان اطمینان حاصل می کنند که این ناسازگاری ها را با نقطه برچسب گذاری می کنند ، بنابراین می توان آنها را در طول فرآیند نصب اصلاح کرد. همه تایرها از این علائم موقتی برخوردار نیستند و همچنین مشاهده آنها روی لاستیک های دست دوم غیر معمول است زیرا به راحتی از بین می روند.

لاستیک خودرو اکثر افراد ، توسط تکنسین تایر نصب می شود تا اطمینان حاصل شود که نصب و تعادل به درستی انجام می شود. نصب و تعادل لاستیک به ماشین های مخصوص تایر و فرآیندهای متعادل سازی شامل وزنه ها ، روان کننده ها ، والوها و موارد دیگری که فرد عادی معمولاً در دست ندارد ، نیاز دارد.

از آنجا که روند کار بسیار خاص است ، مهم است که بدانید لاستیک های شما به درستی سوار شده اند یا نه. آنجاست که لکه ها وارد عمل می شوند و به کمک شما می آیند . با فرض اینکه آنها را در اختیار دارید ، برای تعیین اینکه لاستیک های شما درست نصب شده اند یا نه ، می توانید از دو روش استفاده کنید.

روش وزن

ابتدا والو را در کنار تایر خود قرار دهید. اگر با یکی از نقاط رنگی به صف شده باشد ، شخصی که لاستیک شما را سوار کرده به برچسب توجه کرده و آن را به درستی نصب کرده است. اگر والو در سنگین ترین نقطه لاستیک قرار داشته باشد ، در کنار یک نقطه زرد در دیواره کناری قرار می گیرد تا توازن ایجاد شود . هنگامی که یک نقطه قرمز با والو صف کشیده می شود می توانید این سوپاپ را در کمترین نقطه تایر قرار دهید . این رنگ در صورتی کاربرد دارد که بر روی رینگ هم علامت یا نقاط رنگی وجود داشته باشد، در این صورت به نقطه ی زرد رنگ روی تایر توجه نکنید زیرا سازنده رینگ با مشخص کردن آن نقطه سنگین ترین محل رینگ را مشخص کرده که باید با نقطه قرمز رنگ مماس شود .

 


پس از نصب لاستیک ، تعادل آن بر روی یک ماشین خودکار ( دستگاه بالانس ) بررسی می شود که مکان های سبک تر را در آن قرار می دهد. این ماشین به تکنسین لاستیک اطلاع می دهد تا برای ایجاد تعادل لاستیک ، وزن تایرها را در نقاط مختلف اطراف رینگ پخش و تنظیم کند 

روش یکنواختی

قابلیت های فرمان ، کشش ، ترمز و پشتیبانی بار ، همه به تغییر نیروی شعاعی در لاستیک شما بستگی دارد. حداکثر نیروی شعاعی و اختلاف بین بالاترین و کمترین وزن با یک نقطه قرمز مشخص می شود. برای اطمینان از نصب صحیح و تضمین سواری نرم ، باید نیروی شعاعی و همچنین فرسایش را به حداقل برسانید.

نقطه قرمز ممکن است با یک “گودی” در قسمت خارجی لبه تراز شود. این نشانگر پایین بودن یک چرخ است و باید در مراحل نصب به آن پایبند باشید. با جفت شدن یک نقطه با کمترین یا سنگین ترین منطقه وزن ، به نقطه تعادل مطلوب هنگام نصب خواهید رسید. اگر هر دو نقطه رنگی وجود داشته باشد ، نقطه قرمز اولویت است.

تکنسین

دفعه بعدی که لاستیک های جدیدی نصب کردید موارد زیر را با تکنسین لاستیک خود بررسی کنید:

در فرآیند نصب از روانکار مناسب استفاده می شود. در صورت عدم استفاده از روان کننده ، قسمت های مهره به درستی نشسته و آب بندی نمی شوند.
هرگونه آلودگی بین توپی و چرخ تمیز شده شود . اگر دانه های توپی به درستی تمیز یا منجمد نشوند ، هوا از شکاف هایی که به ناچار تشکیل می شوند نشت می کند.
توجه داشته باشید علائم سازندگان به درستی تراز شده باشند . نقاط قرمز و زرد ، در صورت وجود ، باید مطابق با روش نصب وزن یا یکنواخت باشند.
وزن مناسب چرخ نصب شده باید دقیق باشد . اگر وزنه هایی که روی چرخ شما قرار گرفته اند به درستی نصب نشده اند ، احتمال آزاد شدن آنها در سرعت های افزایش می یابد .  اگر به طور ناگهانی هنگام رانندگی دچار لرزش بیش از حد شوید ، متوجه خواهید شد که مشکلی در مراحل نصب تایر ماشین شما وجود دارد .

charkhoyadak بصورت آنلاین تایرهای جدید و با کیفیتی را به مصرف کنندگان ایرانی عرضه می کند . ما به داشتن بهترین انتخاب تایرهای جدید با کیفیت و یک مرکز دانش گسترده برای کمک به مشتریان خود در فرآیند خرید لاستیک ، افتخار می کنیم. مشتریان ما به راحتی می توانند تایرهای مورد نیاز خود را با قیمت متناسب با بودجه خود پیدا کنند. 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()