021-34804
0
شماره تماس مستقیم : 34804-021
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 بهمن 1400 در ساعت 13 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

میشلن در راه سفر به ماه

چالشی جدید برای میشلن ؛ تجهیز لاستیکهای بدون هوای خودروی قمری آینده چالش جدیدی که توسط میشلن، همراه با تیم تشکیل شده توسط  Northrop Grumman، در چارچوب مناقصه ای از ناسا در نوامبر گذشته انجام شده است. مدلی از خودروی قمری آینده برای اولین بار در نمایشگاه Consumer Electronic Show (CES) در لاس وگاس در معرض دید عموم قرار گرفت.

لاستیک میشلن بدون هوا که ممکن است خودروی قمری آینده را تجهیز کند قادر به مقاومت در برابر شرایط شدید در قطب ماه به منظور سهولت کاوش در سطح ماه و امکان حضور پایدار در ماه در سال 2025 و در نهایت در مریخ ؛ هدف تیم های تحقیق و توسعه میشلین است.


مدل نمونه اولیه تایر قمری بدون هوا، نصب شده بر روی خودروی قمری، در دفتر مرکزی Northrop Grumman (کلیچ فالز، ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا) به نمایش گذاشته خواهد شد.

برنامه Artemis توسعه یافته توسط ناسا قصد فرستادن یک مرد و یک زن را در سال 2025 دارد . این دو فضانورد با یک وسیله نقلیه جدید قمری سفر خواهند کرد و به دنبال مکانی مناسب برای ایجاد پایگاه خواهند بود. در واقع آژانس فضایی آمریکا قصد دارد در این منطقه یک کمپ پایه بسازد که دارای مقدار زیادی یخ آب باشد.

چالشی در راستای هدف میشلین و مهارت های آن

شرکت در این ماجراجویی و همراهی با این کارهای اکتشافی در راستای هدف میشلین و با اشتیاق آن به تحرک است. برای گروه، این در واقع فرصتی برای کسب دانش جدید از نظر راه حل های تحرک و تقویت بیشتر ظرفیت های منحصر به فرد میشلن برای نوآوری است. به منظور طراحی یک راه حل لاستیک بدون هوا مناسب برای LTV (Lunar Terrain Vehicle)، میشلن علاوه بر تجربه ای که در طول همکاری های قبلی با ناسا به دست آورده است، بر تخصص خود در مواد با تکنولوژی بالا و دانش به دست آمده در توسعه راه حل های بدون هوا برای کاربردهای شدید اضافه کرده است.

این اولین بار نیست که میشلن تایرهایی را برای استفاده در فضا تولید می کنند. در دهه 1990، میشلن تایرهای شاتل فضایی را تامین کرد که برای فرود ایمن و صحیح آن پس از بازگشت از ماموریت ضروری بود. در دهه 2000، این گروه بار دیگر با ناسا برای توسعه چرخ قمری، به منظور تجهیز وسایل نقلیه اکتشافی، همکاری کرد. این یک چرخ بدون هوای فشرده است که هم انعطاف پذیر و هم قوی است و نمی توان آن را سوراخ کرد، که برای توسعه نمونه اولیه برنامه ریزی شده و قرار است برای سال 2025 در ماه حضور بهم رساند.

میشلن اعلام کرد: علاوه بر تجربه ای که در طول همکاری های قبلی با آژانس فضایی ایالات متحده به دست آورده بود، بر تخصص خود و با استفاده از فناوری های پیشرفته و دانش به دست آمده در توسعه فناوری های فضایی تکیه خواهد کرد .

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()