021-34804
0
شماره تماس مستقیم : 34804-021
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 8 مهر 1400 در ساعت 0 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 4 )

         https://charkhoyadak.com/administrator/files/UploadFile/UTQG_ratings_on_Japanese_Tire.jpg

رتبه بندی های UTQG چیست؟
ممکن است در دیوار کناری لاستیک های خود متوجه علائم شده باشید ، اینها نمره UTQG "Uniform Tire Quality Grading" برای لباس آجدار ، کشش و دما هستند. هرچه درجه بندی بالاتر باشد ، عملکرد تایر بهتر است.

TREADWEAR                                                   https://charkhoyadak.com/administrator/files/UploadFile/TRACTION%20.png    

گرید TREADWEAR میزان سایش تایر است. هرچه تعداد لباس آج بیشتر باشد ، مدت زمان بیشتری برای از بین رفتن آج طول می کشد . برای درک چگونگی تغییر رتبه بندی TREADWEAR ، در نظر داشته باشید که تایرهای تور گردشی استاندارد در تمام فصول ، که برای مسافت پیموده شده زیاد طراحی شده اند ، می توانند دارای رتبه بندی TREADWEAR در محدوده "700-800" باشند. در مقابل ، لاستیک های اتومبیلرانی برای مسابقات که بیشترین چسبندگی را به خود معطوف کرده اند (عمر لاستیک یکی از نگرانی های ثانویه است) ممکن است دارای TREADWEAR در دامنه "100" یا حتی کمتر باشد.

هنگام تحقیق و خرید لاستیک ، چگونه می توانید از رتبه های ( TREADWEAR  (UTQG  استفاده کنید؟

ابتدا باید محدودیت های اطلاعات رتبه بندی TREADWEAR را درک کنید. در حالی که رتبه بندی  (TREADWEAR (UTQG توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه تعیین شده است  و فرایند آزمایش برای همه تولیدکنندگان یکسان است و این وظیفه تولیدکنندگان لاستیک است که آزمایش را انجام دهند (یا سفارش دهند تا شرکت معتبری این ازمایش را برایشان انجام دهد)

این بدان معناست که رتبه بندی "400" ( TREADWEAR (UTQG از تولید کننده تایر A لزوماً با رتبه "400" از تولید کننده تایر B برابر نیست. طول عمر مسافت پیموده شده دو لاستیک در شرایط رانندگی برابر می تواند کاملاً متفاوت باشد.

اگر می خواهید از بین تایرهایِ همان نوع از یک سازنده انتخاب کنید ، درجه TREADWEAR می تواند یک عامل تعیین کننده باشد . بنابراین ، در مقایسه لاستیک های سازنده مشابه ، رتبه بندی TREADWEAR بسیار آموزنده و مفید است.

تولیدکنندگان لاستیک را می توان متهم کرد که رتبه بندی TREADWEAR خود را بالا نشان می دهد تا در رقابت برتر باشد ، یا حتی در شرایط خاص محافظه کار در رتبه بندی دیده شوند . با این حال ، رتبه بندی باید با نتایج آزمایش واقعی مطابقت داشته باشد.

هنگام مقایسه درجه آج لاستیک  دو یا چند تولید کننده ، رتبه بندی TREADWEAR از اهمیت کمتری برخوردار است . با این حال ، نمی گوییم در نظر گرفتن رتبه بندی از تولید کنندگان مختلف بی معنی است.

اغلب بین درجه بندی TREADWEAR و عمر واقعی تایر رابطه وجود دارد. در دامنه دسته بندی لاستیک ، معمولاً لاستیک هایی که دارای درجه UTQG بالا هستند ، توسط کاربران مورد پسند قرار می گیرند ، زیرا نوبت به طول عمر می رسد. لاستیک با درجه لباس آجدار "600" ممکن است دقیقاً 3 برابر تایر با درجه لباس آج دار "200" دوام نداشته باشد ، اما فرض مطمئنی برای ماندگاری بیشتر تایر "600" است.

اگر به دنبال لاستیکی باطول عمر مناسب در مسافت پیموده شده طولانی هستید ، درجه پایین TREADWEAR یک پرچم قرمز است و نشان می دهد که لاستیک ممکن است کمتر از انتظارات مسافت پیموده شده شما باشد.
بنابراین می توان از درجه بندی TREADWEAR به عنوان یک نقطه داده ، برای کمک به تصمیم گیری در مورد خرید لاستیک استفاده کرد. 

TRACTION (کشش) 

گریدهای کششی نشانه توانایی تایر در توقف در حالت مرطوب است. درجه بالاتر باید به وسیله نقلیه شما اجازه دهد در جاده های مرطوب در مسافت کمتری نسبت به تایر با درجه پایین متوقف شود.

کشش از بالاترین به کمترین درجه C ، B ، A ، AA درجه بندی می شود.

 TEMPERATURE (درجه حرارت)

گریدهای دما نشانه مقاومت تایر در برابر گرما است. هرچه گرید بالاتر باشد ، مقاومت تایر در برابر تولید گرما با سرعت بیشتر خواهد بود. دمای بالا و پایدار (به عنوان مثال رانندگی در مسافت های طولانی در هوای گرم) ، می تواند باعث خراب شدن لاستیک شود و منجر به دمیدن (ورم کردن ) و جدا شدن آج شود.

 مقاومت یک تایر در برابر گرما از بالاترین به کمترین درجه C ، B ، A درجه بندی می شود.

ارسال نظر

ماهان :
0 0
سلام از توضیحات کارشناسی شما واقعا استفاده کردم خیلی مقاله خوب ومفیدی برام بود لطفا اگر در مورد اطلاعت فنی خودرو مقاله ای میتوانید ارائه دهید به شماره همراهم اطلاع دهید،بازهم از جنابعالی تشکر میکنم
هادی خرّم نیا :
0 0
بسیار ممنون از مطلب و ترجمه روانتون.
علیرضا بختیاری ... :
0 0
سلام مقاله خوبی را ب اشتراک گذاشتیم با توجه به اینکه رشته کاری خودم هم در رابطه با لاستیک خودرو هست مقاله کاملا درست است ممنون و سپاسگزار
احمد :
0 0
بسیار ممنون از توضیحات مفید و ارزنده شما .. خیلی استفاده کردم
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()