021-34804
0
شماره تماس مستقیم : 34804-021
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 8 مهر 1400 در ساعت 45 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

                             https://charkhoyadak.com/administrator/files/UploadFile/600-tires.jpg

لاستیک های Run-Flat Technology (RFT) اگرچه اولین بار در اواسط دهه 1980 ظاهر شدند ، اما اکنون محبوبیت بیشتری نسبت به همیشه دارند. با توجه به استاندارد بودن برخی از تولیدکنندگان خودرو در خودروهای جدید ، مصرف کنندگان بیشتری در مورد Run-Flats و همچنین مزایای آنها و نحوه استفاده از آنها در رانندگی سوال می کنند.
 
 
لاستیک های ران فلت چیست؟
 
با استفاده از لاستیک های Run-Flat Technology (RFT) می توانید پس از سوراخ شدن رانندگی را ادامه دهید تا یک امداد سیار پیدا کنید یا یک منطقه امن و تراز ، برای تعویض لاستیک خود بیابید . اگرچه نمی توانید به طور نامحدود بر روی آنها رانندگی کنید. پس نیاز است مشخصات سازنده را بررسی کنید تا بدانید با چه سرعت و تا چه حدی می توانید با لاستیک های RFT رانندگی کنید. لاستیک های Run-Flat بعضی از برندها حتی پس از از دست دادن فشار باد حداکثر تا 80 کیلومتر در ساعت امکان ادامه راه را خواهند داشت.
 
لاستیک های ران فلت چگونه کار می کنند؟
https://charkhoyadak.com/administrator/files/UploadFile/1_R_lIqgbSSBIqAse_02v9FQ.jpeg
 
دو نوع اصلی از تایرهای Run-Flat Technology (RFT) وجود دارد: سیستم خود پشتیبانی و سیستم رینگ پشتیبانی. در اکثر سیستم هایِ تایرِ RFT ، که از خود پشتیبانی می کنند ، تایر دارای ساختار جانبی تقویت شده است که در صورت اتلاف هوا به پشتیبانی خودرو ادامه می دهد. این ساخت و ساز باعث ادامه کار پس از کاهش فشار هوا تا سرعت و مسافت مشخص شده توسط سازنده می شود. لاستیک های RUN FLAT  ترجیحا فقط در وسیله نقلیه مجهز به سیستم نظارت بر فشار تایر (TPMS) ممکن است استفاده شود. TPMS به محض از دست دادن فشار یکی از لاستیک ها به شما هشدار می دهد. بدون آن ، شاید ندانید که با لاستیک کم باد رانندگی می کنید. از مزایای استفاده از لاستیک RUN FLAT می توان به این موضوع اشاره کرد که در شرایط خطرناک یا ناراحت کننده لازم نیست لاستیک خود را عوض کنید این شاید بزرگترین مزیت لاستیکو بزرگترین دلیل طراحی لاستیک های ران فلت باشد . با استفاده از لاستیک های معمولی ، باید لاستیک پنچر را در محل تعویض کنید یا ماشین خود را بکسل کنید ولی در شرایط پنچری ، ران فلت ها پایدارتر از لاستیک های معمولی هستند ، از آنجایی که آنها ساخته شده اند تا حتی وقتی فاقد هوا هستند از وسیله نقلیه شما پشتیبانی کنند ، استفاده از تایرهای ران فلت به شما کمک می کند تا در شرایط از دست دادن کامل هوا ، کنترل بهتری نسبت به تایرهای معمولی داشته باشید. در حالی که مصرف کنندگان همچنان در لیست ویژگی هایی که در یک خودرو به دنبال آن هستند ، امنیت را در اولویت قرار می دهند ، انتظار می رود محبوبیت تایرهای RFT افزایش یابد. از آنجا که لاستیک های RFT با فناوری های به هم پیوسته مانند سیستم نظارت بر فشار تایر (TPMS) به طور قابل اعتماد کار می کنند ، ممکن است استفاده از لاستیک های ران فلت در همه ی وسایل نقلیه کمی به زمان نیاز داشته باشد و یا اینکه فقط در خودروهای جدید به روز استثنا باشند . 
https://charkhoyadak.com/administrator/files/UploadFile/EDU_run_flat_tires.jpg
 آیا می توان لاستیک ران خورده را تعمیر کرد؟
بله و خیر. در حالی که برخی از تولیدکنندگان ادعا می کنند که تعمیر لاستیک ران فلت تحت شرایط خاص امکان پذیر است ، اکثریت قریب به اتفاق آنها توصیه می کنند تایر مورد بحث را تعویض کنید. CHARKHOYADAK موضوع این لاستیک ها  را بررسی کرده است.

آسیب به ساختار داخلی
اگرچه علی رغم سوراخ شدن برای کارکردن طراحی شده است ، اما رانندگی با لاستیک ران فلت باد کرده ، فشار زیادی را بر ساختار داخلی آن وارد می کند ، که می تواند با ایجاد شکاف بین دیواره لاستیک و لبه به طور غیرقابل برگشت به آن آسیب برساند. به همین دلیل ، در بیشتر موارد باید با تایر جدید جایگزین شود.

اما آیا بعد از سوراخ شدن باید لاستیک های ران فلت را تعویض کرد؟
بسته به نوع فناوری بکار رفته در طراحی لاستیک و خسارات وارده ، برخی از آنها ممکن است حفظ شود. این مورد به عنوان مثال وجود دارد ، اگر فقط زیر تورم باشد و دچار سوراخ نشده باشد ، باز فقط یک متخصص می تواند به شما بگوید که لاستیک شما قابل ترمیم است یا خیر . بعلاوه ، آج لاستیکهای ران فلت اسیب دیده را می توان تحت شرایط خاصی ترمیم کرد ، به عنوان مثال اگر توسط میخ یا جسم کوچک دیگری سوراخ شده باشد . اما حتی در این حالت نیز لاستیک نباید تحت فشار توصیه شده توسط سازنده مسافت زیادی را طی کرده باشد. سرانجام ، اگر لاستیک شما قابل تعمیر باشد ، فقط یکبار قابل تعمیر است!

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()