021-34804
0
شماره تماس مستقیم : 34804-021
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 8 مهر 1400 در ساعت 27 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

روشن ماندن چراغ TPMS به چه معناست؟

https://charkhoyadak.com/administrator/files/UploadFile/checking-tire-pressure_b.jpg

یک تایر از لاستیک ، فولاد و الیاف ساخته شده است. فولاد و الیاف مواد ساختاری هستند ، لاستیک وظیفه محافظت از آنها در برابر تأثیرات محیطی را دارد. لاستیک خود می تواند توسط مواد شیمیایی یا سایر تأثیرات محیطی آسیب ببیند:اشیا  تیز ، ضربه های شدید یا سایر بدرفتاری ها می توانند باعث نقص ساختاری قابل مشاهده و نامرئی شوندهمچنین فشار لاستیک بسیار کم باعث نقص ساختاری می شود دمای بالا و نور خورشید و از همه مهم تر فشار باد نامناسب می تواند لاستیک را از بین ببرد

لاستیک تنها بخشی از وسیله نقلیه است که با جاده ارتباط مستقیم برقرار می کند. به همین دلیل استفاده و نگهداری صحیح از لاستیک ها و همچنین آگاهی از ویژگی های آنها ، برای تضمین ایمنی در هر شرایط ، افزایش طول عمر لاستیک و صرفه جویی در هزینه اساسی است. همیشه به یاد داشته باشید که با خیال راحت رانندگی کنید و به محیط احترام بگذارید.

                             https://charkhoyadak.com/administrator/files/UploadFile/TMPS.jpg

فشار باد تایر تأثیر زیادی در ایمنی و اقتصاد خودرو دارد.

فشار باد تایر در هنگام سرد بودن (هرگز سعی نکنید فشار را در حالی که لاستیک گرم است تنظیم کنید) به طور منظم (هر ماه) ، به ویژه قبل از یک سفر طولانی بررسی کنید.

فاصله خط ترمز به فشار باد تایر مربوط می شود. با سرعت رانندگی 100 کیلومتر در ساعت ، فاصله ترمز با لاستیک هایی که به درستی باد شده باشد 40 متر در مقابل 42.4 متر با لاستیک های که فشار باد مناسبی ندارند خواهد بود. بنابراین عملکرد تایر ،  تقریباً 6٪  ، برابر با 2.4 متر ، بهبود می یابد.

فشار باد نادرست باعث سایش نامنظم لاستیک می شود فشارِ کمِ بیش از حد باعث سایش شانه می شود و خطر آسیب ساختاری به لاستیک را به همراه دارد. فشار زیادِ بیش از حد باعث سایش در مرکز تایر می شود..

سنسورهای فشار تایر جدایی ناپذیر چیزی است که به سیستم نظارت بر فشار تایر (TPMS) معروف است. میلیون ها از این سیستم ها از سال 2008 که اجباری شدند ، در وسایل نقلیه مسافری نصب شده است. سنسورهای فشار باد تایرها معمولاً به مجموعه شیر سوپاپ ( والو ) هر تایر متصل می شوند و از طریق باتری ها تغذیه می شوند.

TPMS اکثر اتومبیل های جدید به سنسورهای یکپارچه مجهز می شوند. اینها شماره شناسه خود را همراه با اطلاعات مربوط به فشار و درجه حرارت تایر و سایر اطلاعات از طریق فرکانس بالا به ECU خودرو منتقل می کنند تا از طریق چراغ هشدار نسبت به مقادیر بحرانی به راننده هشدار داده شود.

هر بار که سنسور TPMS تعویض می شود ، ECU خودرو باید دوباره برنامه ریزی شود و شناسه و موقعیت منحصر به فرد هر سنسور باید در خودرو وارد شود.

به شما هشدار می دهد که لاستیک شما پایین است

درصورتی که سنسور تشخیص دهد فشار هوا در یک لاستیک به میزان خطرناکی پایین افتاده است - مطابق مقررات دولت فدرال 25 درصد زیر فشار توصیه شده هوا - یک پیام یا نور هشدار دهنده در نوار ابزار نمایش داده می شود. توصیه های فشار تورمی برای لاستیک هایی که در اصل روی یک اتومبیل می آیند را می توان معمولاً روی برچسب روی درب راننده یافت.

سنسورهای TPMS توسط باتری هایی طراحی می شوند که چندین سال دوام می آورند اما در نهایت شارژ خود را از دست می دهند. از آنجا که سنسورها به راحتی قابل جدا شدن نیستند ، هنگامی که باتری آنها می میرد باید کل حسگر تعویض شود.

برای اطمینان از اینکه سنسورهای فشار سیستم TPMS وسیله نقلیه شما تا مدت زمان طولانی کار می کند ، همیشه پس از بررسی فشار هوا یا بادکردن لاستیک ،  ساقه سوپاپ را کالیبره کنید. این امر به جلوگیری از خوردگی ساقه دریچه کمک می کند ، خصوصاً در مواردی که از نمک برای پاکسازی جاده ها در زمستان استفاده می شود.

اگر چراغ هشدار TPMS روشن شود

https://charkhoyadak.com/administrator/files/UploadFile/590796319bd52.jpg

اگر چراغ هشدار TPMS روشن شد صفحه نوار ابزار خود را بررسی کنید و سپس با استفاده از فشار سنج تایر هر چهار لاستیک را بررسی کنید تا مشخص کنید که در صورت وجود ، فشار باد کدام یک کم است. . در اسرع وقت آنها را به توصیه سازنده پر کنید ، به یاد داشته باشید اگر برای رسیدن به یک دستگاه درجه باد چندین کیلومتر رانندگی کرده اید ، لاستیک های شما گرم می شوند و باید آنها را به طور مساوی باد کنید.

به عنوان مثال ، اگرزمانی که به مقصد مورد نظر رسیدید فشار باد یك لاستیك 20  و سه تای دیگر 34 است ، لاستیك پایین را تا سه فشار دیگر بالا بیاورید ، تا زمانی كه در فشار توصیه شده سازنده خودرو باشد یا بالاتر.

با این وجود ، اگر هشدار TPMS پس از مدت کوتاهی - ساعت ها یا روزها - دوباره روشن شود ، به احتمال زیاد در یکی از لاستیک های خود نشت دارید. به یک فروشگاه لاستیک مراجعه کرده و تعمیر آن را بدون تاخیر انجام دهید. رانندگی با یک لاستیک که دچار نقص در تنظیم فشار باد است می تواند آن را از بین ببرد. بدتر از آن ، می تواند باعث شود شما کنترل اتومبیل خود را از دست داده و تصادف کنید.

سرانجام ، برای رانندگانی که مجموعه ای از لاستیک های زمستانی را برای استفاده در ماه های برفی روی یک سری چرخ دیگر سوار می کنند ، توصیه می کنیم سنسورهای سازگار TPMS روی سری دوم لاستیک ها نیز نصب شوند. به این ترتیب ، بدون توجه به فصل و یا لاستیک هایی که در آن زمان استفاده می کنید ،تایرهای خودرو شما از فناوری tpms برخوردار است و در نتیجه سرنشینان از ایمنی بیشتری برخوردار خواهند بود . 


ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()