021-34804
0
شماره تماس مستقیم : 34804-021
« بازگشت به لیست مقالات | جمعه 24 دی 1400 در ساعت 37 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

12بررسی ساده تعمیر و نگهداری خودرو که حتما باید انجام دهید

تعدادی بررسی خودرو وجود دارد که می توانید هم در ظاهر خودرو و هم در زیر کاپوت آن انجام دهید تا به حفظ وضعیت خوب خودرو و جلوگیری از خرابی آن کمک کند.

بعضی کارها ممکن است به نظر چیزی باشد که باید آن را به متخصصان بسپارید، اما دلیلی وجود ندارد که نتوانید برخی از آنها را خودتان نگهداری کنید.

صرف پنج دقیقه برای انجام این بررسی‌های ساده هر چند هفته یکبار - و مطمئناً قبل از یک سفر طولانی می‌تواند در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما شود.

در اینجا 12 بررسی ساده خودرو وجود دارد که می توانید امروز انجام دهید تا خودروی خود را ایمن در جاده نگه دارید.


1. سوخت

بررسی کنید که برای سفرتان سوخت زیادی در باک خود دارید. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما تعجب خواهید کرد که چند نفر سوختشان تمام می شود، به خصوص در هوای سخت زمستان.

2. روغن

متخصصان ما در چرخ و یدک سطح روغن هر وسیله نقلیه‌ای را که حضور می‌یابند بررسی می‌کنند و متوجه می‌شوند که یکی از هر سه خودرو به طور خطرناکی پایین است. این می تواند باعث خرابی و آسیب فاجعه بار موتور در صورت حل نشدن شود.

بررسی کنید که سطح روغن بین حداقل و حداکثر علامت روی میله اندازه گیری خودرو باشد و در صورت لزوم آن را شارژ کنید.

اگر نمی دانید چه نوع روغنی را باید استفاده کنید، به کتابچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید یا با متخصصان ما در چرخ و یدک صحبت کنید.

3. لاستیک ها

وقتی صحبت از لاستیک می شود، لاستیک ها و تیغه های برف پاک کن خود را به طور منظم بررسی کنید.

لاستیک های خود را از نظر ساییدگی و پارگی عمومی، شکاف یا برآمدگی، و عمق آج بسیار مهم بررسی کنید. حداقل سطح آج 1.6 میلی متر است، اگرچه در زمستان توصیه می شود که 3 میلی متر آج لاستیک برای کمک به کشش و چسبندگی داشته باشید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که فشار صحیح را در لاستیک‌های خود وارد کرده‌اید، اگر میزان باد صحیح را نمی‌دانید، دفترچه راهنمای خودروی خود را بررسی کنید.

4. تیغه برف پاک کن

تیغه های برف پاک کن خود را بررسی کنید زیرا این تیغه ها برای همیشه دوام نمی آورند و به دلیل شکاف و ترک نیاز به تعویض دارند.

در زمستان، می توانید با قرار دادن یک ورقه نازک پلاستیکی یا پارچه، بین تیغه های برف پاک کن و شیشه جلو، از یخ زدن تیغه های برف پاک کن خود روی شیشه جلو جلوگیری کنید. یا می توانید سعی کنید قبل از روشن کردن موتور از یخ زدا یا آب گرم استفاده کنید تا آنها را آزاد کنید.

 5. ضد یخ

سطح مایع خنک کننده خودرو خود را بررسی کنید. آخرین چیزی که نیاز دارید موتور یخ زده یا داغ شدن بیش از حد ماشین شما است.

اگرچه این یک سیستم مهر و موم شده است و نیازی به شارژ کردن ندارد، همیشه باید دوباره چک کنید، به خصوص قبل از یک سفر طولانی.

هنگامی که موتور سرد است سطح مایع خنک کننده خود را بررسی کنید و در کتابچه راهنمای خود به دنبال مایع خنک کننده و مخلوط مناسب برای استفاده در صورت نیاز به شارژ باشید.

6. برق

برق زیادی در ماشین شما وجود دارد - از چراغ های جلو و مه شکن گرفته تا باتری شما - و همه آنها باید به طور مرتب بررسی شوند تا شما ایمن باشند.

از شخص دیگری بخواهید در اطراف ماشین قدم بزند و مطمئن شوید که همه چراغ‌های شما کار می‌کنند، حتی چراغ‌های پلاک، زیرا ممکن است به دلیل داشتن یک ثبت نام که دیده نمی‌شود جریمه شوید.

همچنین باید باتری خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که پایانه های آن تمیز و محکم هستند (با آب داغ و استفاده از ژله نفتی هرگونه خوردگی را تمیز کنید) و موتور به درستی روشن شود.

اگر وقتی کلید را می‌چرخانید، موتورتان برای روشن شدن مشکل داشت، باتری را در گاراژ چک کنید. اگر باتری شما بیش از چهار سال عمر کرده است، ممکن است عمر آن به پایان برسد و شما را ناامید کند.

هنگامی که باتری خود را آزمایش می کنید، از متخصص آن بخواهید سیستم استارت و شارژ را بررسی کند و اینکه آیا چیزی باتری شما را خالی می کند یا خیر - این کار تصویر بهتری از سلامت کلی الکتریکی خودرو شما ارائه می دهد.

7. شستشوی شیشه جلو خودرو

سطح مخزن آب شیشه جلو خود را در زیر کاپوت بررسی کنید، در صورت لزوم با یک افزودنی شستشوی با کیفیت پر کنید.

شستشوی شیشه جلوخودرو در تمام طول سال مهم است. در زمستان برف و شن باعث کثیف شدن شیشه‌های جلو می‌شوند، در حالی که در تابستان حشرات و گرده‌ها می‌توانند به راحتی دید شما را آلوده کنند - بنابراین هرگز بررسی سطوح خود را به تعویق نیندازید.


8. فیلتر هوای موتور

فیلتر هوای معیوب می تواند بازده سوخت شما را کاهش دهد و منجر به کاهش قدرت موتور شود، به همین دلیل است که مکانیک ها توصیه می کنند هر 12 ماه یا 12000 مایل، آن را تعویض کنید.


9. شمع

بیشتر یک جایگزینی است تا چک کردن، اما شمع ها برای کارکرد موتور شما ضروری هستند - یک یا چند شمع معیوب باعث سوختن ناقص موتور می شود، بنابراین ارزش دانستن نحوه تعویض آنها را دارد.

به طور کلی، شمع ها باید هر 30000 مایل یا بیشتر تعویض شوند و اگر می خواهید خودتان آنها را تعویض کنید، به ابزار مناسب نیاز دارید. همچنین کتابچه راهنمای خود را بررسی کنید یا با یک فروشنده مشورت کنید تا بررسی کنید که امکان تعویض وجود دارد.


10.ترمز

دست کم گرفتن اهمیت ترمزهایی که به درستی کار می کنند دشوار است، بنابراین حفظ آنها ضروری است.

با بررسی سطح روغن ترمز شروع کنید و اگر کم است، آن را پر کنید - دفترچه راهنمای خودرو خود را برای مشخصات صحیح مایع بررسی کنید. مراقب باشید زیرا روغن ترمز خورنده است و اگر مطمئن نیستید از یک متخصص حرفه ای برای بررسی آن استفاده کنید.

روغن ترمز باید در فواصل مسافت پیموده شده معین تعویض شود - دوباره، دفترچه راهنمای خود را برای جزئیات خدمات بررسی کنید.


11.تهویه مطبوع

سرویس سیستم تهویه مطبوع باید توسط یک فرد ذیصلاح با تجهیزات صحیح انجام شود. یک شکایت معمولی زمانی است که تهویه مطبوع در روزهای گرم تابستان به اندازه کافی خنک نمی شود، این ممکن است نشان دهنده این باشد که سیستم نیاز به گازگیری مجدد دارد - تجهیزات تخصصی لازم است و بنابراین باید به یک مرکز خدمات مجاز سپرده شود.


12. تمیزی فضای داخلی و بیرونی

برای داشتن یک فضای داخلی معمولی تمیز، جای پای خود را تمیز کنید، داشبورد خود را پاک کنید و فقط وسایل ضروری را در صندوق عقب خود نگه دارید.

این فقط به این دلیل نیست که منظم باشید، یک فضای داخلی تمیز شما را در جاده ها ایمن نگه می دارد - شما نمی خواهید بطری های دور ریخته شده به طور خطرناکی زیر پدال های شما بچرخد.


بیرون ماشین خود را با شستشوی منظم تمیز نگه دارید. اگر این کار را با دست انجام می‌دهید، روی چراغ‌های جلو، چراغ‌های ترمز و پلاک‌ها تمرکز کنید زیرا به شما کمک می‌کنند در جاده‌ها دیده شوید .

تمام پنجره ها را همیشه تمیز نگه دارید. علاوه بر ناامن بودن، شیشه جلوی کثیف که دید شما را از جاده محدود می‌کند، می‌تواند شما را به دلیل رانندگی در «شرایط خطرناک» جریمه کند.

آیا باید ماشینم را به گاراژ ببرم؟

اگر این بررسی‌های ساده خودرو را انجام می‌دهید، خودروی شما باید برای مدت طولانی‌تری بدون مراجعه به مکانیک در جاده بماند، اما اگر مشکل جدی‌تری پیش آمد، همیشه باید به دنبال کمک حرفه‌ای باشید.


ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()